Spelregels kledingverkoop

LET OP: nieuwe locatie per 01-09-2020: EBS De Rank.
(vanwege corona-maatregelen en een verbouwing is onze oude locatie AC Rijkerswoerd tijdelijk niet beschikbaar).

  1. De tweedehands kinderkledingbeurs is in EBS De Rank. Dit is ook de plek waar je de artikelen die je wilt verkopen brengt en ophaalt.
  2. Om mee te doen aan de verkoop, moet je je bij ons inschrijven als verkoper. Op de beurspagina lees je hoe en wanneer je je kunt inschrijven.
  3. Bij inschrijving krijg je van ons een verkoopnummer en koop je voorbedrukte prijskaartjes om aan de artikelen te bevestigen. De kosten bedragen:
    – € 1,00 voor 21 prijskaartjes,
    – € 2,00 voor 42 prijskaartjes,
    – € 2,50 voor 63 prijskaartjes (het maximum).
    Daarnaast houden wij 15% van de verkoopprijs van verkochte artikelen in voor onze onkosten (zaalhuur en materialen).
  4. Je kunt kinderkleding verkopen in de maten 74 t/m 182. We hanteren Nederlandse kinderkledingmaten. Meer hierover op de pagina Kledingmaten.
    Op de pagina voorjaars-beurspagina of najaars-beurspagina lees je welke artikelen je kunt verkopen.
  5. Naast gewone kinderkleding kun je verkopen:
    • kinderjassen, sportkleding, pyjama’s, badjassen;
    • kinder(sport)schoenen, (regen)laarzen;
    • verkleedkleren;
    • accessoires zoals riemen, tassen, petjes, mutsen, hoeden, dassen, handschoenen (herfst/winterbeurs), sjaals, zonne/ski-brillen.
    • Let op: Geen sokken en geen ondergoed!
  6. Voor alle artikelen die je wilt verkopen geldt, dat ze passen bij het seizoen: in maart lente- en zomerkleding/schoeisel en in september herfst- en winterkleding/schoeisel.
  7. Je zorgt ervoor dat de artikelen die je wilt verkopen:
    – schoon en heel zijn,
    – passen bij het betreffende seizoen,
    – en in de juiste maten zijn.
    De beurscommissie kan besluiten om artikelen die hier niet aan voldoen niet ter verkoop aan te bieden.
  8. Volg bij het prijzen de instructies die je hebt meegekregen.
    Let op:  Zorg ervoor dat alle prijskaartjes volledig ingevuld en goed bevestigd zijn. Artikelen zonder prijskaartje of met een onvolledig ingevuld prijskaartje kunnen we helaas niet verkopen. Wanneer een prijskaartje loslaat proberen we op basis van de omschrijving op het prijskaartje het artikel terug te vinden. Zorg daarom voor een duidelijke omschrijving van het artikel op het prijskaartje, bijvoorbeeld “Zwarte spijkerbroek merk X” of “Rode trui met opdruk ‘Stoer’ “.
    Voorbeelden van goed ingevulde en vastgemaakte prijskaartjes zie je hieronder (klik voor meer uitleg).
    voorbeelden ingevulde prijskaartjes
  9. Doe de kleding per maat in een plastic tasje of zak. Dan kunnen wij de kleding bij de juiste maat klaarleggen voor de verkoop.
  10. De maattasjes/zakken doe je in een klapkrat, doos, bigshopper of stevige tas met op alle kratten/dozen/tassen duidelijk je verkoopnummer. Dan kunnen wij de niet-verkochte artikelen na de beurs in je eigen kratten/dozen/tassens aan je teruggeven.
  11. Lever je kratten/dozen/tassen in op de vrijdagavond voor de beurs tijdens het tijdslot dat je per e-mail hebt doorgekregen.
  12. Bij het inleveren zet je je paraaf op de inbrenglijst en je krijgt van ons een beurspasje met je verkoopnummer als bewijs dat je artikelen hebt ingebracht. Bewaar dit pasje goed, je moet het na afloop van de beurs weer bij ons inleveren om je niet-verkochte artikelen en kratten/dozen/tassen terug te krijgen.
  13. Wij zorgen op zaterdag voor de verkoop van de ingebrachte artikelen.
  14. Na afloop van de beurs krijgt je alleen tegen inlevering van jouw beurspasje je eventuele niet-verkochte artikelen terug. Ook voor het afhalen krijg je per e-mail een tijdslot toegewezen.
    Wil je iemand anders je spullen laten ophalen? Zorg er dan voor dat deze persoon jouw beurspasje heeft en weet welk tijdslot je toegewezen hebt gekregen.
  15. Bij het afhalen is er gelegenheid om (een deel van) jouw niet-verkochte artikelen te doneren aan het goede doel. Welke doel dat is, lees je op de voorjaars-beurspagina of najaars-beurspagina.
  16. Wees op tijd en neem je beurspasje mee! Als je te laat bent of geen beurspasje hebt, loop je het risico dat je niet-verkochte artikelen aan het goede doel worden meegegeven.
  17. LET OP: Het inbrengen geschiedt op eigen risico. De organisatie stelt zich niet aansprakelijk voor beschadiging of zoekraken van artikelen. We doen natuurlijk onze uiterste best om dit te voorkomen. Controleer daarom bij het ophalen zelf of het klopt. Let er op dat je al je kratten/dozen/tassen terugkrijgt en meeneemt.
  18. De opbrengst van je verkochte artikelen minus onze inhouding (voor onze onkosten) proberen we binnen 1 week na afloop van de beurs op je bankrekening te storten.

Op de voorjaars-beurspagina of najaars-beurspagina lees je de datum/tijden voor inleveren en ophalen.